Bakåfram blick

Vad bloggar man om när allt går i 190 och man tycker att man inte hinner med någonting? Jo det får bli en tillbakablick på vad som faktiskt har hunnits med samt en flukt framåt på vad som komma skall.

Som nybliven kundvårdsansvarig så har vi, min deltids marknadsansvarige och jag hunnit med att:

  • teckna ett par rejäla supportkontrakt
  • intervjuat och testat ett antal mer eller mindre lämpliga supportpersoner för vår tjänst som infrastruktur expert. Fortsättning följer!!
  • benchmarkat ett par ticketsystem där vi mycket snart kan presentera något mycket bättre än vad vi har idag
  • tagit fram en marknadsplan för 2013 som innefattar event, förvaltningsmöten, kundkontakt och ett krafttag med våra (i våra mått mätt!) missnöjda kunder.

För 2013 ser jag mer av allt, jag ser fram emot fler medarbetare i mitt team, jag ser fram emot att komma helt i mål med vårt nya ticketsystem, jag ser fram emot att träffa så många kunder som möjligt och lyssna på dem hur vi kan göra deras Qlikview-användande bättre. Här tror jag att våra regelbundna förvaltningsmöten för våra supportkunder verkligen kommer att göra skillnad, jag ser verkligen fram emot att varje kvartal få tillfälle att mötas för att om möjligt kunna göra vår QlikView support ännu bättre.

I min roll är det viktigt att vara lyhörd, vad är det egentligen som nyckelpersoner berättar för mig och vad är det som behövs av Millnet just där och då.

Om det är ett supportavtal de behöver så kommer jag erbjuda dem det. Är det mer utbildning i hur man använder QlikView eller en workshop för att få fram potentiella utvecklingsområden så kommer jag erbjuda det. Vad som gör mitt jobb så spännande är att det handlar om att lösa problem och öka kundnyttan med QlikView.

Jag är en sann evangelist av utbildning och tror att ju mer resurser som satsas på att utbilda användare på en produkt ju mer kommer användandet och nyttan med produkten att öka. MillnetBI är redan den partner som säljer mest utbildning i Qlikview men jag tycker vi kan bli ännu bättre att se potentiella utbildningstillfällen som inte behöver vara så formella. Jag försöker se varje kundinteraktion, varje konsulttillfälle som en möjlighet att göra kunden till en kunnigare och bättre beställare av QlikView.

Väl mött på andra sidan nyår, nu drar jag till Kina
/Mats

Taggar: , , ,